Avain Fysio Oy Kuntoutus_Yrittajat Footbalance_Medical Klinik_asiantuntija

Palvelut

fysioterapia

Fysioterapia:

Olemme erikoistuneet tuki- ja liikuntaelinongelmien fysioterapiaan sekä neurologiseen kuntoutukseen. Hoidamme mm. selkä- ja niskakipua, päänsärkyä, käsien ja jalkojen puutumisoireita, erilaisia nivelvaivoja sekä hyvänlaatuista asentohuimausta.
Kivun tutkimisessa ja hoidossa käytämme MDT – McKenzie -menetelmää. Lisäksi käytämme monipuolisesti myös muita manuaalisen terapian ja terapeuttisen harjoittelun menetelmiä sekä sähkö-, lämpö- ja kylmähoitoja. Meillä myös ammattitaitoisista kiensioteippausta.
Fysioterapiaan voi tulla lääkärin lähetteellä tai ilman.
Yksilöfysioterapia on mahdollista toteuttaa myös kotikäynteinä.
Fysioterapiapalveluihimme kuuluu myös Kelan vaativa lääkinnällinen kuntoutus.
Hoitokielenä voi olla suomi, ruotsi tai englanti.

Kelan vaativa lääkinnällinen kuntoutus

Toteutamme Kelan tarjoamaa alle 65-vuotiaille tarkoitettua vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta. Vammaisille tai sairaille suunnatun lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on työ- ja toimintakyvyn ylläpitäminen. Tarkoituksena on, että kuntoutuja pystyisi kuntoutuksen avulla työskentelemään tai selviytymään arkielämän toiminnoista paremmin sairaudestaan tai vammastaan huolimatta. Kuntoutuksen saaminen edellyttää aina, että kuntoutujalle on tehty asianmukainen kuntoutussuunnitelma julkisessa terveydenhuollossa.

Lue lisää!

mckenzie

MDT

MDT (mekaaninen diagnosointi ja terapia tai Mckenzie -menetelmä) on lääketieteellisesti tutkittu menetelmä, jonka tavoitteena on antaa asiakkaalle omia keinoja hoitaa ja ennaltaehkäistä vaivaansa. Menetelmää käytetään niska- ja selkä- sekä raajaongelmissa.Asiakkaalle suoritetaan alkututkimus, jonka perusteella laaditaan yksilöllinen, vähitellen kuormitusta lisäävä hoito-ohjelma. Jos harjoitteet yksinään eivät riitä oireiden lievittymiseen, käytetään lisäksi terapeutin suorittamia tekniikoita.

Pilates:

Pilates on sakasalaissyntyisen Joseph Pilateksen (1883-1967) kehittämä voimisteluohjelma. Pilates oli aikaansa edellä, koska ymmärsi jo silloin, että harjoittelun ja terveyden välillä on yhteys. Pilates on kehonhallintamenetelmä, joka vahvistaa erityisesti keskivartalon syviä lihaksia, parantaa ja ylläpitää ryhtiä sekä selän terveyttä. Pilates-menetelmää on kehitetty koko ajan ja kehitystyö jatkuu edelleen. Tavoitteena on hyödyntää uudet tiedot ja yhdistää ne vanhempiin ajatusmalleihin ja käytännön kokemukseen.Pilates on kaikille sopiva, looginen ja aina uusia haasteita tarjoava liikuntamuoto. Pilates-harjoittelua käytetään yleisesti ja hyvin tuloksin myös fysioterapiassa mm. selkä- ja niska-hartiaseudun vaivojen hoidossa. Pilates-harjoittelu parantaa myös nivelten liikkuvuutta ja lihasvenyvyyttä sekä opettaa käyttämään kehoa tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon lihakset yhdessä ryhtiä tukevien lihasten kanssa vahvistuvat. Pilates-menetelmä on somaattinen menetelmä, joka herättää ja vahvistaa omaa kykyämme tuntea ja korjata itseämme. Harjoittelu on prosessi, jonka myötä luovut vanhoista, usein virheellisistä liikemalleista. Tämä prosessi vaatii asiantuntevaa ohjausta ja opetusta taitavan ohjaajan avulla.
Somatic Pilates on huippuunsa hiottu kehonhallintatekniikka, jossa nykyaikainen tutkimustieto ihmiskehon toiminnasta yhdistyy pilateksen perinteeseen.

Somatic Pilates
-ohjaajat ovat koulutettu Helsingissä Somatic Studiolla. Somatic Studio tarjoaa ammatillista lisäkoulutusta kehonhuollon ja hyvinvoitialan ammattilaisille.

Sport Somatics
-koulutuksessa Pilates harjoittelu yhdistetään muuhun urheiluun ja liikuntaan. Koulutuksen perustana on Jarmo Ahosen kehittämä Power Pilates -ohjelma.

Somatic Fysio:

Somatic Fysio on menetelmä, jossa mm. käsitellään lihaksia ja lihaskalvoja eli faskioita.

Nykytietämyksen mukaan on tärkeää, että fysioterapeutti huomio toiminnalliset lihaskalvoketjut manuaalisessa terapiassa, liikkumisessa ja ohjauksessa.

Fysioterapiasta asiakkaat hakevat apua kipuihinsa ja lihaskipuja edeltää lähes aina liikehäiriö jossain kehon osassa. Tämän vuoksi on tärkeä pystyä analysoimaan liike ja siihen liittyvä virhe, jotta voidaan puuttua väärään liikemalliin manuaalisella käsittelyllä ja/tai ohjauksella. Fysioterapia-jakso sisältää tavallisesti manuaalisen lihas- ja/tai nivelkäsittelyn ja tarkasti ohjattujen, korjaavien voimisteluliikkeiden ohjaamisen.

Myofasciahoidot yhdistettynä Pilateksen periaatteisiin pohjautuviin harjoitteisiin
tehoaa hyvin työperäisiin vaivoihin sekä liikunnasta ja urheilusta aiheutuviin
vammoihin ja rasituskipuihin.

Faskiamanipulaatio® Stecco:

Faskiamanipulaatio® Stecco – menetelmä (FM) on italialaisen fysioterapeutin, Luigi Steccon 40 vuoden tutkimuksen ja kliinisen työn tulos. Pääasiallinen huomio tässä menetelmässä kohdistuu lihasten, syvän faskian ja sen osatekijöiden väliseen toiminnalliseen suhteeseen. Faskiamanipulaatio® Stecco

Alaraajatutkimus:

Alaraajan kipuja hoidetaan ensisijaisesti aktiivisen fysioterapian keinoin. Tällöin tehdään alaraajatutkimus, jossa alaraajan ja jalkaterän toimintaan perehtynyt fysioterapeutti arvio alaraajan rakenteita ja toimintaa. Hoito-ohjelmaan sisältyy aina yksilöllisesti valitut harjoitteet, sekä tarvittaessa manuaalinen käsittely, kivunhoidot, kenkien valinnan opastus sekä yksilöllisten pohjallisten valmistus.